Nowy terminal kolejowy w porcie w Gdyni

Nowy terminal kolejowy w porcie w Gdyni

Nowy terminal kolejowy w porcie w Gdyni

Budowa nowego terminala kolejowego w BCT w porcie w Gdyni

Kolejne inwestycje w portach naszego wybrzeża bez przerwy idą naprzód, czego najlepszym przykładem jest oddanie do użytkowania bardzo nowoczesnego terminala kolejowego w porcie w Gdyni. Ten najkosztowniejszy w dotychczasowej historii tego miejsca projekt zaczął się kilka lat temu i miał obejmować modernizację oraz przebudowę całego terminala dla pociągów. Wykonany on został przy współudziale Zarządu Morskiego Portu, a prace przede wszystkim dotyczyły rozbudowy oraz modernizacji infrastruktury torowej na terenie tego miejsca. Duże znaczenie w tej inwestycji miało pozyskanie dofinansowania. Władze portu otrzymały środki z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, dzięki czemu zostały zakupione dwie nowoczesne suwnice do kompleksowej obsługi składu pociągów. Przez to, że zostały one zakupione obecne możliwości rozładunkowe kształtują się na poziomie pięciuset tysięcy jednostek kontenerowych w ciągu roku, co daje ogromne możliwości współpracy i rozwoju z klientami z kraju i zagranicy. Otwarcie terminala w tym miejscu ma również duże znaczenie dla wzrostu coraz chętniej wykorzystywanego w naszym kraju transportu intermodalnego.

Prezes Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w czasie wywiadów mocno podkreśla znaczenie transportu intermodalnego i jest bardzo zadowolony, że zrealizowanym inwestycjom Gdynia stała się mocno konkurencyjna wśród pozostałych portów tego rejonu. Równocześnie podkreśla znaczenie owocnej współpracy między zarządem portu a jego firmą, dzięki wcześnie zawartych porozumieniach udało się w stu procentach rozplanować i do końca zrealizować budowę. Niezwykle istotnym elementem całego projektu są wcześniej opisywane suwnice, które mają służyć do załadunku i rozładunku kontenerów. Wyprodukowane one zostały przez firmę Kocks Krane i mają one wydajność około trzydziestu jednostek na godzinę. Dzięki dość sporej prędkości pracy i przebudowie układu torów na obszarze portu w ciągu dnia terminal będzie obsługiwał do 24 pełnych pociągów. W skali roku jest to prawie pół miliona kontenerów, co jest świetnym rezultatem, dającym dość duże możliwości rozwoju. W planach są kolejne projekty, między innymi podłączenie do terminala trakcji elektrycznej.
.

Comments are Closed on this Post

Nowy terminal kolejowy w porcie w Gdyni