Rozmowy na temat powstania nowego aliasu kontenerowego

Rozmowy na temat powstania nowego aliasu kontenerowego

Rozmowy na temat powstania nowego aliasu kontenerowego

Rozmowy na temat powstania nowego aliasu kontenerowego

Rynek morskiego transportu znacząco opiera się na współpracy między kilkoma partnerami. Tego typu rozwiązania dają dużo korzyści, w pierwszej kolejności będą pozwalać na znacznie sprawniejsze zarządzanie kosztami i większe możliwości negocjacyjne. Na dzień dzisiejszy najbardziej liczącym się graczem na rynku jest alias 2M, który się składa z Maersk Line i MSC. W obecnej chwili 2M posiada statki o pojemności więcej niż 2 miliony ton, obsługując trzy największe szlaki ze wschodu na zachód. Trochę w tyle są na liście kolejne trzy aliasy, czyli O3, CKYHE i G6, ale póki co żaden z nich nie zagroził jeszcze pozycji lidera. Drugi w kolejności, to znaczy CKYHE oferuje obecnie pojemność dwa miliony ton, pozostałe dwa aliasy jeszcze mniejszą liczbę. Ale wygląda wszystko na to, że już niedługo pojawić się mogą na rynku spore przetasowania w układzie sił, gdyż są osoby, które mają zamiary powołania do życia aliasu o jeszcze większym zasięgu. Rzeczy tego typu na przestrzeni lat niejednokrotnie miały miejsce, więc jest całkiem możliwe, że i obecnie plany zostaną zrealizowane.

A wspominanym pomysłem będzie fuzja jednego z większych chińskich armatorów Cosco z trójką następnych firm z branży morskiej, czyli OOCL, CMA CGM i Evergreen. Powstały w taki sposób podmiot może sporo namieszać w układzie sił w branży, głównie redukując pozycję, jaką posiada obecnie M2. Plany tej fuzji intensywnie są omawiane już od kilku tygodni, i jeśli dojdzie wszystko do skutku, to stanie się to jednym z istotniejszych wydarzeń w ciągu ostatnich lat. Aktualnie wszyscy potencjalni członkowie póki co są w innych aliasach, lecz sojusze te nie dawały przewagi nad M2. Po powstaniu tak potężnego podmiotu dotychczasowe sojusze będą znacznie osłabione, choć już aktualnie niektóre mają duże trudności. Zresztą sytuacje tego typu też są normalne na rynku, żaden sojusz nie jest zawierany na zawsze i mogą się pojawić sytuacje, jakie zakończą jego żywot. Jak będzie w tym przypadku okaże się zapewne niebawem, jak na razie trwają intensywne rozmowy i pewnie w ciągu najbliższego czasu sytuacja zostanie wyjaśniona.

Comments are Closed on this Post

Rozmowy na temat powstania nowego aliasu kontenerowego